Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvor stor er faren ved å bruke strykejern i ujordet stikkontakt?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-06-12, 00:27   #1
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Hvor stor er faren ved å bruke strykejern i ujordet stikkontakt?

Min mormor har kjøpt nytt strykejern, men oppdaget først etterpå at hun hadde kjøpt et som må stå i jordet kontakt. Problemet med dette er at hun da må stå på et rom hvor det er veldig dårlig plass til strykebrettet, og derfor lurer hun nå på om det går an å bruke det i en vanlig ujordet stikkontakt. Noen som vet?

Hun har allerede brukt det (i jordet kontakt) så hun kan ikke bytte det igjen. Mine kunnskaper om jordet/ujordet er at større brunevarer alltid skal stå i jordet kontakt pga faren for overspenning, men jeg vet ikke hvor "farlig" det er når det er snakk om et strykejern med så og så lite spenning. Jeg forstår jo at det ikke er uten grunn at produktene som er tiltenkt jordet kontakt må brukes i dette, men hvor stor er faren for overspenning/feil i dette tilfelle, dere som har mer peiling på det?

Uten å ha sett det, og igjen uten å ha peiling - går det an å i det hele tatt sette kontakten til dette i en ujordet kontakt?

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:14.