Sv: Gi ekspeditrisene på Lindex et smilekurs
Opprinnelig lagt inn av guniss, her.
Da er det annerledes med små butikker, der folk ofte jobber alene hele dagen . De er sikkert utsultet på sosial kontakt. Og så må de kanskje jobbe litt ekstra for kundene sine enn kjedebutikker?

Kjenner meg igjen i beskrivelsen - jeg jobbet alene på et lite konditori i litt over ett år.
Fikk mange positive tilbakemeldinger på hvor blid og hyggelig jeg var, og spesielt pensjonistene sa de satte pris på at jeg alltid hadde tid til å slå av en liten ekstra prat.
Klart det - jeg satt jo alene der hele dagen... 
Men som du sier, små butikker må gi litt ekstra fordi de er totalt avhengige av at kundene kommer tilbake.
Dette med dårlig serviceinnstilling og kundebehandling er noe jeg engasjerer meg svært i, både fordi jeg selv har erfart hvor lite det koster å være hyggelig og blid, og hvor mye det gir tilbake, og fordi jeg jo svært ofte er kunde selv og kommer utfor mye rare holdninger.
Og så er servicen generelt her i bygda så dårlig at jeg har gitt meg f*** på at jeg i alle fall skal gjøre mitt beste for at kundene skal få en positiv handleopplevelse.