Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Chick lit og sånn

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-06-12, 12:09   #1
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Tommel ned

Chick lit og sånn

Jeg er en sånn person som leser lette bøker om sommeren og sparer de som krever litt mer hjerneaktivitet ( ) til høst og vinter. Maryan Keyes o.l er typisk sommerlitteratur for meg. Jeg har registrert at det har kommet en egen hylle på biblioteket merket "lett underholdning" for akkurat den type bøker og i går rasket jeg med meg en stabel fra denne hyllen, slengte beina på terassebordet og satte i gang.

Men- I alle dager! Er det fritt fram for alle å kalle seg forfatter nå? Så mye møl- og jeg har begynt, og avsluttet, fire av bøkene- har jeg ikke sett på lenge. Historiene er platte (med null poeng whatsoever) personene endimensjonale og lite troverdige og absolutt alt er klisjeer og med "morsomme" poenger som jeg har lest i lignende bøker utallige ganger før. Jeg føler at min intelligence has been insulted her og tenker at selv om Maryan Keyes og Alyson Pearson ikke kan bli beskyldt for å ha skapt stor litteratur, er det virkelig stor kvalitetsforskjell mellom dem og alle disse andre damene som prøver seg i samme sjanger for tiden.
Jeg vil spesielt dra fram Denise Rudberg som et skrekkens eksempel. Jeg har hatt åttendeklassinger som skriver bedre enn den dama der. Styr unna!
Andre med lignende erfaringer? Eller er jeg den eneste på FP som i det hele tatt leser bøker fra hylla med "lettere underholdning."

rine er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:18.