Ville du avbestilt ferie i Tyrkia situasjonen med Syria tatt i betraktning?
Om en måned er det meningen at vi skal dra til Tyrkia på to ukers ferie. Jeg er dog noe bekymret for utviklingen mellom Tyrkia og Syria, og "teller på knappene" her....
Ville du avbestilt? Hvor lenge ville du ventet før du evt avbestilte? Hvor usikker skal situasjonen være før du avbestiller?
Ettersom ungene skal være med er jeg nok mer skeptisk enn jeg ellers ville vært, det betyr at vi ikke har mye tid dersom noe skulle skje til å finne noe annet, komme oss bort derfra osv...Har ikke lyst til å stå dagen før og være usikker på om vi skal dra eller ikke, da bør vi kanskje heller avbestille nå og finne noe annet? Hva er vanlig policy blandt reiseselskap forresten (vet jeg må lese vilkår og slikt, men tenkte noen kanskje har noe generell kunnskap) - er en utrygg sikkerhetssituasjon nok, eller må UD gi reiseråd før man kan avbestille grunnet slikt? Eller spiller det ingen rolle, og det er vår risiko?
For oss vil det være surt å tape evt. penger selvfølgelig, men ikke kritisk, men for andre i reisefølge vil nok det være verst, da ryker ferien deres i år totalt....