Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

[Hage] Løk for dummies?

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-07-12, 15:56   #1
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

[Hage] Løk for dummies?

Kan noen fortelle meg litt om løker?

Jeg har skjønt at jeg skal sette dem ned i jorden om høsten, med spissen opp, og ca så langt under jorden som størrelsen på selve løken. Og at man kan kjøpe en form for nett og ta dem opp igjen etter de har blomstret. (Er egentlig det en god ting? )

Men, kan man bare grave dem ned i plenen, og så kommer de opp, visner ned, og så klipper vi gresset, og ser ikke mer til dem før til neste år? Går det an å gjøre det så vedlikeholdsfritt?

Og kan man ha dem i bed med andre planter? Blir det plass til det? Er det noe spesielt man må tenke på? Er det greit å ha mange, eller bør en satse på en type om gangen (for hver blomstringstid, jeg ser noen begynner i mars, mens andre i april og mai, tenkte det kunne være greit å ha noen fra hver, så det hele tiden vil blomstre, forhåpentligvis)?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:29.