Hva ER det jeg ikke tåler i sjampoer?
Jeg klør jeg klør, tiddelibom...
Så lenge jeg kan huske har jeg klødd i hodebunnen, og alltid fått kommentarer fra frisører om at jeg har veldig tørr hodebunn. (jeg er ikke ofte hos frisør, maks 1-2 ganger årlig) Og så har de prakket på meg en eller annen sjampo som skal kurere det. Nå på sommeren når jeg svetter mer klør jeg værre, og da ene søsteren min sjekket meg for lus forleden(da ungene hadde det), fikk hun helt sjokk over hvordan det så ut. Jeg hadde ikke lus, men hodebunnen full av skorper, sår og flass. Hun hadde tatt opp problemet med sin frisør da hun var der noen dager etter, som anbefalte at jeg skulle dra til en en frisør som bruker økologiske produkter.
Jeg har veldig tykt hår med fall, det er ganske langt, omtrent midt på ryggen. Stort sett har jeg det i hestehale eller knute i nakken, evt løst.
Jeg ble beordret til å finne meg frisør, klippe håret grundig opp så det skulle få luft (skeptisk) og få med meg økologiske produkter på storesøstrern min sin regning. Snille søstra mi. 
Men jeg er ikke helt sikker på om det vil hjelpe. I løpet av årene har jeg hatt håret både oppklippet, nesten-kort, langt, prøvd alle butikksjampoer, flass-sjampoer, det de har prakket på meg mot tørr hodebunn hos frisøren, og økologisk sjampo kjøpt på nett. Nå skal jeg ikke være bombesikker på at jeg da bare har brukt en sjampo av gangen lenge nok til å avskrive en eventuell effekt, men jeg tror i grunnen ikke jeg har merka så mye forandring med noen av dem.
Jeg tror ikke jeg har psoriasis eller noe sånt, det er ikke snakk om tykke skorper.
Jeg jobber i landbruket, og er avhengig av å vaske håret skikkelig de dagene jeg er i fjøset. Nå straks jobber jeg tre uker i strekk inkl helger, og da blir det mye hårvask. Jeg pakker det inn i skaut, men det lukter jo såpass fjøs at jeg vasker det etter siste stell for dagen. Når jeg har fri prøver jeg å ikke vaske ofte, ca hver 3 dag.
Hva er det jeg ikke tåler? Alternativt, hva er galt med hodet mitt?