Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva skal jeg lese?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-08-12, 19:35   #12
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal jeg lese?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Du kan lese Jane Austen, der går det alltid bra. Og hos Dorothy Sayers også.

Men ja, det er ofte mye mørke i de riktig gode bøkene. La meg tenke. Dickens er jo en mulighet. Klassisk John Irving (jeg gikk lei på et tidspunkt og har ikke lest noe av ham de siste ti årene eller så, men f.eks. Cider House Rules er jo bra), og hva med Hamsun? Ikke kjempemuntert, kanskje, men heller ikke Amalie Skram-depressivt. Angela's Ashes av Frank McCourt er det mye dystert i, men den er samtidig morsom og virket samlet sett mer oppkvikkende enn nedbrytende på meg.

Selvfølgelig!! Austen! Jeg leser jo egentlig Austen hver sommer og har allerede Kindlen full av henne, så hvorfor kom jeg ikke på det selv? :doh:

Amalie Skrams ekteskapsromaner er lystige greier ja. Barnebruder, kjønnssykdommer, dødfødsler, utroskap og mamelukker.

Jeg er svoren Irving-fan, og har lest alt bortsett fra de to første romanene, det kunne kanskje være en ide og lese de i sommer. (anbefaler forresten den siste, In One Person, den er fin, og ikke like dritt repetatativ som Last Night In Twisted River)

Bellwether har jeg nylig fnist meg gjennom, før har jeg lest Doomsday Book, hva burde jeg i så fall lese neste av henne?

@him: Anna Karenina er fantastisk, men med mye kjipe ekteskap, døde barn, dragende togskinner og skumle gamle dverger.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:50.