Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Mulig nabokonflikt-tv-kabel

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-08-12, 20:09   #1
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Mulig nabokonflikt-tv-kabel

Vi flyttet jo inn i nytt hus før jul og nå i våres og sommer har vi hatt et massivt renoveringsarbeid av hagen. Vi har hatt minigraver tre ganger, fjernet busker, trær, kratt og røtter, planert og lagt ferdigplen. I forbindelse med gravingen kuttet vi desverre tv-kabelen til vår nærmeste nabo (tomannsbolig) men det ordnet seg med midlertidig skjøting og fixing etterpå. Men vi gravde også opp ved siden av huset for å lage biloppstillingsplass og klarte igjen å kutte kabelen til en nabo, en enebolig ovenfor oss. De var på ferie når det skjedde, men ble ordentlig sure når de kom hjem. De måtte vente noen dager på at kabeltvmontør kom for å ordne skjøting av kabelen. Vi fant ikke den andre delen og han måtte også lete. Det endte opp med at vi måtte ta opp noe av det arbeidet vi hadde gjort med graving og tunge skiferfliser. Kabelen vises ikke på noen tegninger vi har over hus og tomt, tomannsbolignaboen vår som har bodd der i titalls år visste ingenting om kabelen heller, tidligere eier har ikke opplyst om noe og kunne heller ikke si noe om det når vi ringte og den går tvers over gårdsplass og tomt, ikke langs grøfta ved veien, men flere meter inn. Nå har vi fått regning fra tvmontørselskapet på kr 2440 og jeg nekter å betale den og har bestridt kravet skriftlig pr mail og telefon. De kunne fint legge kabelen i luftlinje og jeg synes det er ufint at vi skal begrense vårt arbeid på vår egen tomt samt betale reperasjon for uhellet. Jeg mener naboen selv får betale denne regningen når de har kabelen på den måten over tomten vår. Har vi en grei sak tro?

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:58.