Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Mimring om gamle dager

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-08-12, 23:04   #34
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mimring om gamle dager

Jeg er født i 1970. Her er noe av det jeg husker...

Donald-tyggis i 1975? Runde tyggiskuler med plastikkpapir rundt, en knyte på hver side. Forskjellige farger... Men disse var også gode, deilig konsistens:

Amerikaner, kroneisen med kokosbolle inni, og sånn myk kjekslokk på toppen!

Andre tyggiser: Dandy

Shake og Funny. Hvit, gul og svart Bugg. En periode var det også grønn, og de prøvde med en klissete rød. Jeg hadde dilla på gul Bugg, og "måtte ha det" nesten daglig et år. Helt til jeg var hos skoletannlegen og hadde 4 hull! Da gikk jeg over til sukkerfri rød eller blå Sor-Bits! Året etter hadde jeg ingen hull...

Og lørdagsgodteriet...Vi fikk mye for kr 5 i kiosken i 1977, likte godt Dunder Sur og Dunder Salt. Men det var veldig stas med Stjerneposen eller denne:

Hjemmelaga pizza med tykk bunn var jo en hit på lørdagskvelden sammen med Halvsju eller Brødrene Dahl og Professor Drøvels hemmelighet (sistnevnte serie har jeg sett sammen med barna, de syns det er kjempegøy!). Ellers var det LørdagsBROILER med ris...Eller gryterett. Cola, 7-up eller Solo hendte det også at vi fikk på lørdag. Til bursdagene mine hadde vi ofte Donald-brus.

Og Donald-Kjeks - beste kjeksen! På baksiden av kartongen kunne man klippe ut og lage donald-maske eller donald-caps! Også var det en plastikk Donald-figur inni sammen med kjeksen.

Vi hørte på Abba, Smurfene og Vazelina Bilopphøggers (77-79). Senere ble det gøy med Grand Prix-musikk! Og å ta opp musikk fra radio begynte jeg med da jeg var 11-12-år. Jeg hørte på "Ti i Skuddet", spørretelefon-programmet "HEI" og Ungdommens Radioavis med bl.a brødrene Stoltenberg! Mye moro på radio!

Jeg lekte mye med smurfene på 70-tallet og lekte med Barbie til jeg var 12... Da ble det kult med Nintendo Donkey Kong. Jeg hadde det doble spillet (oransje) og venninna mi hadde det grønne, enkle. (Donkey Kong jr). Herregud, vi var hekta....

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:21.