Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hjelp! Skreddersydd (thai?)silkekjole med spritflekker

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-08-12, 22:47   #1
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Hjelp! Skreddersydd (thai?)silkekjole med spritflekker

Noen har klart å søle sprit på nederste del av min favorittkjole. Pga glansen i stoffet og at flekkene er ganske langt nede på skjørtet, så vises de ikke med mindre man ser etter, men jeg ønsker likevel å få dem bort. Jeg innser også at kjolen etter å ha blitt brukt på flere fester, kanskje fortjener å bli ren.

Jeg er veldig glad i kjolen, og er fryktelig redd for at den skal bli ødelagt i vask eller rens. Jeg fikk den skreddersydd i Thailand, og vil for alt i verden ikke at den skal ødelegges. Det står (selvsagt) ikke noen vaskeanvisning på kjolen.

Hva gjør jeg? Drar innom et hvilken som helst renseri og overlater jobben til dem? (I tilfelle hadde jeg likt å få anbefalinger om et renseri man kan stole på. Jeg så at for eksempel Multiservice har fått gode anmeldelser en plass.)

Eller skal jeg anta at jeg kan utføre dette her selv? Jeg har rålekker Miele-maskin med ymse finprogram og skånetrommel. Jeg har flytende gallesåpe som jeg ellers har vært utrolig fornøyd med. Jeg har olivensåpe fra Helios (tror jeg det er).

Hjelp. Jeg er sånn i villrede!

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:20.