Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Bilsete og leiebil i USA - what to do?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-08-12, 12:57   #1
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Bilsete og leiebil i USA - what to do?

Vi skal leie bil i USA i rundt 10 dager i høst. Frøkna på 3,5 trenger selvsagt bilstol, men jeg er skeptisk til kvaliteten på det som kan følge bilen. I tillegg vil det koste rundt 750 kroner å leie sete for de dagene.

Jeg lurte derfor på å kjøpe et sete i USA til henne. Hun vokser også ut av Besafen sin i disse dager, så vi trenger uansett nytt. Men alle advarer mot dårlig kvalitet på amerikanske seter og at det er vanskelig å finne ut av den amerikanske standarden. Jeg har fått forslag om heller å ta med en two-way Elite fra Norge.

Så snakket jeg med en babyshop, og der mente de at two-way eliten har for dårlig sidebeskyttelse til å være et hovedsete, og vi trenger egentlig ikke noe ekstrasete hvis vi bytter bilsete nå. I tillegg advarte hun mot å tro at et barnesete blir så altfor pent behandlet på fly, det kan fort få skjulte skader.

Så hva gjør vi?
- Leier bilsete i USA og kjøper nytt her hjemme?
- Kjøper et enkelt sete i USA og setter det igjen?
- Kjøper et dyrt sete i USA (gitt at pris og kvalitet henger sammen) og tar det med hjem for å brukes videre?
- Tar med et sete fra Norge til feriebruk, og kjøper nytt til å ha fast i bilen? (Det blir en fryktelig dyr løsning)

Håper det er noen bilsikringseksperter her som kan gi oss gode råd!

Sist redigert av Timar : 17-08-12 kl 13:43.
Timar er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:26.