Bilsete og leiebil i USA - what to do?
Vi skal leie bil i USA i rundt 10 dager i høst. Frøkna på 3,5 trenger selvsagt bilstol, men jeg er skeptisk til kvaliteten på det som kan følge bilen. I tillegg vil det koste rundt 750 kroner å leie sete for de dagene.
Jeg lurte derfor på å kjøpe et sete i USA til henne. Hun vokser også ut av Besafen sin i disse dager, så vi trenger uansett nytt. Men alle advarer mot dårlig kvalitet på amerikanske seter og at det er vanskelig å finne ut av den amerikanske standarden. Jeg har fått forslag om heller å ta med en two-way Elite fra Norge.
Så snakket jeg med en babyshop, og der mente de at two-way eliten har for dårlig sidebeskyttelse til å være et hovedsete, og vi trenger egentlig ikke noe ekstrasete hvis vi bytter bilsete nå. I tillegg advarte hun mot å tro at et barnesete blir så altfor pent behandlet på fly, det kan fort få skjulte skader.
Så hva gjør vi?
- Leier bilsete i USA og kjøper nytt her hjemme?
- Kjøper et enkelt sete i USA og setter det igjen?
- Kjøper et dyrt sete i USA (gitt at pris og kvalitet henger sammen) og tar det med hjem for å brukes videre?
- Tar med et sete fra Norge til feriebruk, og kjøper nytt til å ha fast i bilen? (Det blir en fryktelig dyr løsning)
Håper det er noen bilsikringseksperter her som kan gi oss gode råd! 
Sist redigert av Timar : 17-08-12 kl 13:43.
|