Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Ovnsteke hel svinefilet

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-08-12, 18:09   #1
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Ovnsteke hel svinefilet

Jeg skal på såkalt sykkelfest på lørdag. Det betyr veldig kort forklart at man møter opp et sted (tror vi er totalt ca 70 stk) til velkomstdrink og får utdelt tre forskjellige adresser for forrett, middag og dessert. Felles fest i lokaler etterpå.
Veldig gøy. Men ifjor var det mennene som lagde maten, iår er det damene. Jeg har fått tildelt å lage hovedrett. Man er 6-7 stk på hver gruppe og man vet ikke hvem de andre er og man bytter også gruppe for hver rett.
Planen er å ovnsteke hel svinefilet og det skal gå bra å steke på ca 200 grader i ca 20 minutter hvis jeg bruner den først? Tilbehør er stekte amadinepoteter i båter med olje og krydder og cidersaus. Pluss har gulrøtter, rødløk og kanskje noe annen grønnsak i formen med fileten.
Problemet er at man skal møte opp kl 16, forrett kl 17 og jeg må gå litt tidligere fra forretten ca 1815 for å forberede middag. Regner med at folk kommer ca 1830 og får et glass med sprudlevann mens de venter. Kan jeg brune fileten før kl 16 og så steke den når jeg kommer hjem ca 1815? Eller bør jeg steke den kvelden før og heller servere kald til varm saus og poteter? Bør den være rosa inni, altså ca 58 grader eller er det tryggest med 70 grader?

Mange spørsmål, takker på forhånd.

Gutt 2002 og jente 2005

Sist redigert av Lykken : 30-08-12 kl 19:19.
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:56.