Syvseter, firehjulstrekk og tre barneseter
Noen gode forslag? Vi klarer ikke å finne ut av det. Vi kan gi ca 600 000 for ny bil, men har ikke ønske om å gi like mye for en brukt, dermed utgår de dyreste bruktbilene.
Vi har en beltestol, ett bakovervendt og ett babysete. I løpet av høsten vil vi ha to beltestoler og ett bakovervendt. Alle skal sitte på rad to, og jeg ønsker at det er god nok plass til at de store selv kan feste beltet. Vi ønsker også at setene bakerst er ok, helst bedre enn de som er i Outlander o.l. Det må også være ok plass i bagasjerommet selv om alle seter er i bruk (f.eks. til en Zapp og et par handleposer).
Vi var sikre på at Fiat Freemont oppfylte alle krav, men den er for trang, vi har prøvekjørt med de setene vi har i dag, og da klarte ikke eldste å ta på beltet selv. Jeg innbiller meg det ikke blir bedre plass med den andre setesammensetningen. Outlander, C-Crosser og Peugeoten som er lik utgår pga plass og litt pga setene bakerst, Mercedes, Audi, BMW og Volvo blir for dyre nye. Volvo XC-90 (tror jeg) skal sjekkes ut, men er relativt dyr selv brukt... Sharan ser ut til å oppfylle alle krav men mannen nekter å køpe den.
Noen som kan hjelpe? Er ganske lei av å sitte inneklemt i baksetet mellom to seter... Brukt bør ikke være eldre enn fem år, maks pris 600 for ny og kanskje 400 - 450 for en nyere brukt.
|