Koffertvalg på sydentur
Vi, to voksne og to barn, skal på tur i mai til Kypros og jeg har hele tiden tenkt at jeg da skal bruke den store kofferten som jeg aldri har fått brukt.
Tenkte det var smart med EN stor koffert til alle for vi får sikkert mer enn nok å få med oss oss selv barna, koffert og vogn midt på natten siden flyet går 6.15.
Denne kofferten er nok på rundt 100 liter.
Men så var jeg og tittet på flyselskapets sider i går og det står at man max kan ha med 20kg/person.
Går det greit sånn i det praktiske at vi da ha denne ene kofferten som skal sjekkes inn og at de kg denne kofferten da måtte veie skal deles på oss 3. (lillebror er under 2 og får vel ikke lov å ha bagasje registrert på seg, vel?) Siden vi skal til et varmt sted så kan det vel ikke veie allverden heller...
*burde kanskje testpakket??* Vognen går visst utenom disse kg da.
Håndbagasjen blir to sekker.
Er det mest praktisk å ha en koffert eller? Dere som er litt ute og reiser på familietur, hva gjør dere mht. pakking?
Ang innpakking av vognen for flyfrakten; får/kjøper jeg emballasje på flyplassen eller lønner det seg å pakke inn i forkant? Hva pakkes den inn i?
Og hva med flyplassen på hjemreisen, er det lett å ordne emballasje til vognen der?
Jeg er helt grønn på sånne flyreiser så jeg håper det ikke høres altfor teit ut.