Det å ignorere borettslagets regler
Dere som bor i borettslag, kjenner dere til regelverket? Jeg tror mange ikke gjør det nemlig, eller driter i det, og det irriterer vettet av meg!
Her, og i de fleste andre blokker og borettslag, skal det være ro etter klokken 23. Det kjenner de fleste til. MEN det skal faktisk ikke være nabosjenerende støy etter kl. 19, dvs. banking og borring i vegger og lignende. Det driter naboene våre i! Vi flyttet hit for 2,5 år siden, og siden da har det flyttet inn en haug med nye folk. Hver eneste gang noen nye flytter inn, er det oppussing på gang. Helt greit, vi har nesten totalrenovert hele leiligheten selv. Men det er konstant banking og hamring i veggene både kl. 19, 20 og 21!
Jeg bryr meg ikke så mye, men datteren min er redd for banke- og borrelyder (irriterende nok) og får ikke sove. Jeg har mang en gang måttet sitte og roe ned en livredd unge kl 21 på kvelden, fordi naboene plutselig får trang til å borre i veggene i en halvtime i strekk.
Sist jeg var oppe og sa fra, ble jeg skjelt ut. Jeg måtte ikke komme her og tro jeg bestemte over dem! De jobbet hele dagene og hadde kun tid til oppussing sent på kveldene og det fikk vi bare godta. 
Jeg skjønner at folk jobber mye og ikke har tid, og jeg synes det er tullete at det ikke er lov å borre og hamre i veggene på søndager og helligdager, for det er ofte folks eneste sjanse til å virkelig få gjort noe arbeid hjemme. Men når det står i regelverket at det skal være ro etter kl. 19, og det bor flere barn i blokkene som faktisk legger seg på denne tiden, bør folk kunne ta hensyn. For all del, jeg tåler litt hamring, men når folk begynner å hamre skikkelig og borre i veggene så det durer i hele blokka kl. 21 på kvelden, da synes jeg det går for langt!
Jeg skal snakke med styreleder i morgen, få henne til å legge et skriv i postkassene eller noe, der hun minner om regelverket.
Grr!
|