Sv: Spinoff 3: Hvilken rekkefølge har du på taco-fyllet?
Tortilla. Myk tortilla av hvet,e ikke mais. Liker ikke disse greiene taco egentlig skal være i.
Og rekkefølgen jeg legger det oppå tortillaen før jeg bretter den rundt er:
salat
tomat
kjøttdeig som er godt krydret
ost
Jeg har mao ikke en så veldig innholdsrik taco. Men den er vesentlig heftigere krydret enn sånne krydderposer, fant jeg ut da vi brukte en sånn en dag. (før i tiden brukte vi disse, og hjemmemiksen var ikke så ulik i begynnelsen. Den har visst forandret seg over tid og inneholder gradvis sterkere chili. Som har medført at ungene får kjøttdeig med langt mindre krydder på enn vi voksne har)
Knerten spiser det nå i en sammenbrettet lefse. Mikro spiser det sånn broren gjorde før, med alt spredd utover tallerkenen, og lefse revet i biter. De liker det begge to. (ikke så rart, begge to elsker grønnsaker, og ost. Og kjøttdeig. What's not to like?
Pizza spiser forøvrig også begge to som den største selvfølge (men igjen, vi gir ikke dem det med mest krydder på da, vi bruker jo gjerne rester av tacokjøttdeig på pizza...)
Fårikål skal de få debutere på i år. Har en søndagsmiddag med fårekjøtt som skal bli fårikål i fryseren etter at vi kjøpte (et halvt) lam fio første gang i år. Det blir jo spennende... (mor er mest spent, jeg er ikke glad i kokt fårekjøtt, og slett ikke i kål.) Men mannen er visst glad i det, og har ikke fått det så lenge jeg har kjent ham, så det er på tide.