Sv: 35-timersuke for barnefamilier
Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.
Endelig et konstruktivt innspill. Ja, det har du sikkert rett i, men er det ikke også slik at samfunnet krever mer og mer? Og enten greier man å henge med på dette kjøret, eller så faller man fra og blir uføretrygdet?
Mja. Jeg tenker at vi som oftes har et valg. Det "kjøret" idag i mange familier har jo ikke kun med jobb å gjøre, men like mye alt det andre vi tror vi må gjøre.
Og dette tror jeg vi overfører våre barn. Alle aktiviteter og evig prat om tidsklemma, istedet for å ta et skritt tilbake, se på egne verdier og finne ut hva man vil bruke tiden på.
Og litt sånn utenfor tema. Men jeg er jo på en type rehabilitering nå, og det handler om ansvarliggjøring. Av seg selv. Og det er MANGE her som blir av akkurat det. Hva? Skal ikke dere gjøre meg friske? Fortelle meg hva jeg skal gjøre? Det er så mye lettere å legge ansvaret over på andre, enn å ta det selv. Og den fella har vi mange gått i. Og den fella er det også mange som går i, fordi det er lagt opp sånn på mange områder i samfunnet vårt - også i helsevesenet. 
Sist redigert av Nessie : 16-10-12 kl 13:49.
|