Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Stephen King - har dere noen favorittbøker?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-12, 16:22   #21
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Stephen King - har dere noen favorittbøker?

Har lest mye King. Dog har det ikke blitt så mye de siste årene. Tror Desperation er det siste jeg leste (i hvert fall som jeg husker - mon tro om det ikke er lest et par andre etterpå, men som jeg rett og slett ikke husker). Av ting som kom før det har jeg vel lest det meste...

Ellers går jo Haven på TV nå, basert på The Colorado Kid.

The Running Man og Rage er forresten bøker under pseudonym man bør sjekke. Nå er det lenge siden jeg har lest dem, men slik jeg husker dem var de egentlig forut for sin tid med tanke på skolemassakre og utviklingen for reality-programmer. Filmen for The Running Man - med Arnold - var så vidt jeg husker ikke så gal den heller.

Både The Running Man og The Long Walk (også pseudynom-skrevet) kan sees i referanse med f.eks. The Hunger Games. Battle Royal har også paralleller til disse bøkerne.

Dessverre har det vært litt mange dårlige produksjoner av SK-filmer. 1/4 er bra, 2/4 er dårlig og 1/4 er middels. Filmene man såklart bare må få med seg blir Carrie, The Shining, It, Misery og Green Mile. En del andre filmer var kanskje bra sett i forholdet til tidspunktet jeg så dem på - tenker at de kanskje ikke er så bra i dag, f.eks. Pet Sementary, Christine m.fl.

Av bøker som ikke er av de mest kjente som jeg husker godt er bl.a. Geralds Game, The Dark Half og Rose Madder.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:30.