Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julebordsinspirasjon ønskes!

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-10-12, 01:35   #1
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Julebordsinspirasjon ønskes!

Jeg er litt usikker på om man kan kalle julebord i vårt firma for "fest og høytid", men jeg legger det nå her likevel.

Vi har sittet her i kveld og diskutert julebord. Årets store happening for enkelte enklere sjeler fra bygda. Jeg har aldri vært med på julebord i dette firmaet, men ut fra historiene jeg har hørt, kan det gå rimelig fuktig for seg for deler av arbeidsstokken. Vi har folk av alle slag. Noen er snydens lenge før festen starter og sover før ribba kommer på bordet. Andre er edru og i kjørbar stand hele kvelden. Noen starter fint og avslutter ikke fullt så stilig. Og atter andre er edru fra start til mål, men danser på bordene klokka elleve om kvelden likevel. Det er en broket forsamling på alle måter, også når det kommer til meninger om hvordan et julebord skal være. Vi har de som mener at det ultimate julebordet er båltur med lavvo og 25 minusgrader, mens andre foretrekker komfort, kelnere og åpen bar.

Hvor skal denne gjengen på julebord i år? Det har, i følge sjefen og hovedtillitsvalgt som i skrivende stund har harde forhandlinger i sofakroken (jeg er bare sekretær), vært diskutert siden før fjorårets julebord startet. Og fjorårets julebord var visstnok en braksuksess. Det ble avholdt på Kielferga. Det er sterke ønsker om reprise i år. Jeg kan styre min begeistring. Kielferga er for meg et nødvendig onde av et transportmiddel på vei til litt sydligere breddegrader. To døgn innesperret på en båt med julebordsfeirende kollegaer og sikkert ganske mange andre like stupfulle nordmenn, frister absolutt ikke. Jeg trenger fluktmuligheter og de er det dårlig med på en båt midt i Skagerak. Sjefen minnes fjorårets 4-5 timers lange hjemtur i buss med bakfulle ansatte med gru og forteller fortsatt historier om spystopp, spyposer og andre uhumskheter. Han er heller ikke videre fristet til å gjenta Kielekspedisjonen. Siden vi er LedelsenTM, så veier våre meninger tungt i vektskåla, men vi blir vel ikke spesielt populære om vi ikke klarer å legge fram et alternativt opplegg som kan friste gutta på golvet.

Vi vil ha noe som er noe mer enn ihjelkokt medisterpølse og dvask ribbe på det lokale, litt slitne hotellet. Det trenger dog ikke være noen kulinarisk opplevelse, det er ikke det disse gutta er ute etter, men gjerne en opplevelse på andre måter. Det kan godt innbefatte mer tid enn en kveld, men heller ikke noe særlig mer enn et døgn. Økonomi er ikke noe stort tema, dette er (en del av) guttas bonus for særdeles godt utført arbeid siste år.

Gjengen inneholder 12 menn pluss meg. Alder fra tidlig i tjueårene til tidlig sekstiårene, men med hovedvekt på 35-40. Høy andel skilte, single og andre enestående, men arrangementet er absolutt åpent for partnere. Firmaet dekker alle utgifter, alkohol sponses dog kun i begrensede mengder. Det leies ikke tilhenger til bussen for å frakte medbrakt øl denne gangen.

Affæren skal finne sted i begynnelsen av desember. Og tradisjonelle hotelljulebord blir nedstemt, sies det fra min co-pilot i sofaen her. Dvs., det må i det minste være noe mer enn bare middag og dans til tsjekkisk enmannsband. Det er forøvrig et kriterium at gjengen holdes noenlunde samlet og under kontrollerbare former. Tidligere års erfaringer med julebord kombinert med storbyweekend viser at enkelte kan bli glemt igjen i det store utland på slike turer. Flyreiser er heller ikke ønskelig. Noen har dårlig erfaring med å bli satt av på mellomlandinger, sies det her.

Noe forteller meg at jeg aller helst vil bli hjemme.

Hjelp?!

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:38.