Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Godteglad? Du er herved utfordret

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-11-12, 11:14   #1
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Godteglad? Du er herved utfordret

Jeg er en godtegris. Sjokoholiker, og karbojunkie til tusen. Jeg spiser godterier når jeg er glad, trist, sliten, koser meg, depper, vasker hus, kjører bil, steller i hagen... Det blir i grunnen mye godis i løpet av en uke. Uten å overdrive kan jeg lett si at det har blitt godt hver eneste dag veldig veldig lenge.
Så da har jeg tatt noen enkle grep. Laget meg ett sett med regler som jeg gjør mitt aller beste for å følge, og nå oppfordrer jeg deg også til å gjøre det samme;

1: Det er kun lov å spise goderier, kaker og annen bakst, kjeks, drikke brus, sjokolademelk, ha sjokoladepålegg eller liknende på maten, på lørdager (eller en annen dag i uka). Kun en eneste dag til denslags.
2: Lørdag (eller annen selvvalgt dag) er det "fri flyt". Du kan spise og kose deg med akkurat hva det skal være, fra morgen til kveld.

Ganske enkelt, men det kan være tøft i blant. For eksempel var jeg med poden i bursdag og ble tilbudt kaker, gele og ymse godis, men det var en torsdagskveld. Så var jeg en onsdag på foreldremøte hvor det stod sjokoladekjeks og twist på bordet. Trikset for meg er å sørge for å ha spist før jeg drar på slike steder, eller ha med matpakke, slik at ikke suget blir så ille. Jeg hadde også trodd at jeg kom til å gå fullstendig bananas i godteskuffen første lørdagen, men det var veldig begrenset hvor mye jeg orket/ hadde lyst på. Det er veldig deilig å ha fått det suget litt på avstand.

Utelukkende ved å kutte ut godtespisinga føler jeg meg mere energisk, har mindre vondt i muskler og ledd, har mindre fet hud, og som en kjempebonus på toppen der, så har jeg i løpet av de siste 3 ukene gått ned 3,5 kilo. La meg gjette på at så mye som de første 2 kiloene kan ha vært bare vann, men resten merker jeg faktisk på klærne.

Tar du utfordringen?

06, 07, og 12.

Sist redigert av Marit K : 23-11-12 kl 11:20.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:27.