Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Sesongvarer

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-11-12, 21:02   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sesongvarer

Tenkte det kunne være greit med en tråd om sesongvarer, både frukt, grønnsaker, kjøtt, fisk og skalldyr. I Norge må vi jo importere en del, men min erfaring er at ting smaker mye bedre om de ikke er "tvunget" frem. Ogsåerdet mer miljøvennlig. I tillegg er kjøtt og fisk ekstra godt ferskt.

Jeg merker at dette er ting jeg rett og slett kan for lite om. Jeg kan endel amerikanskdyrkede og norske frukter, så om det er ting derfra og herfra har jeg grei oversikt, men skulle gjerne ha samlet når årets olivenoljer kommer i butikken, lokal hummer, fisk og liknende.

Jeg kan bidra med
Asparges: mai-juni. Ikke etter St. Hans
Rabarbra: mai-juni. Ikke etter St. Hans

Her er en fin oversikt over amerikanske varer: http://www.cuesa.org/node/1358

Sist redigert av Tallulah : 02-01-13 kl 21:43.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:01.