SU i barnehage
Jeg er valgt som SU-representant i en nystartet bhg. Problemet er at ingen helt vet som skjer etter at representantene er valgt, tror jeg Hvem skal innkalle til det første møtet, f.eks., og hvilke saker er aktuelt å ta opp da? Jeg vet at det skal sitte foreldrerepresentanter og ansatterepresentanter i SU, og at bhg-eier skal få tilbud om å delta. Men skal bhgs styrer sitte der, eller er det valgfritt?
Jeg tenker at første initiativ til møte bør komme fra bhg, ettersom de er den profesjonelle part, men jeg mistenker at de ikke har all verdens erfaring med SU, de heller. Jeg vet at de er utålmodige etter å få årsplanen behandlet (og godkjent) i SU, det er for så vidt vi også, men hvordan går vi fram for å få i gang et funksjonelt samarbeidsutvalg som kan håndtere denne type saker? Jeg antar at vi må ha et konstitueringsmøte først, men da må noen ta initiativ til det. Kan jeg eller hvilken som helst av de valgte medlemmene gjøre det? Og kan hvem som helst av medlemmene velges som leder av SU?