Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Bloppys krumkaketips

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-12-12, 23:55   #1
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Bloppys krumkaketips

Jeg har bakt krumkaker i dag. For første gang. Det er vel rundt 25 år siden jeg så noen som lagde det, så jeg visste ikke helt hva jeg gikk til. Deigen (eller røra?) var lekende lett å lage da, så det gikk som smurt.

Jeg svingte innom svigers for å låne krumkakejern, og sånn pinneting. De virket oppriktig fornøyde med at jeg nå endelig skulle opparbeide meg noen voksen- og husmorpoeng. Vel, vel.

Mitt råd #1:
Å steke krumkaker er ikke på noen måte likt som å steke vafler. Det tar ikke like lang tid. Ikke i nærheten engang faktisk. Og jernet piper ikke når krumkaken er ferdig heller, sånn som vaffeljernet gjør.

Råd #2:

Når du har stekt en krumkake og rullet den opp på den pinnetingen, så vært obs på at de stivner fort. Veldig fort. Mye fortere enn du så for deg faktisk. Og når du da skal ta den av den pinnetingen etter at den har stivnet, ja da blir den ødelagt. Du rekker i hvertfall ikke å hente brus i kjøleskapet, helle i glasset, og sette flasken inn igjen før du forsøker å ta den av.

Tips #3:

Om du er redd for at de skal bli svidd (ref #1) kan det i enkelte tilfeller være lurt å prøve å ha såpass is i magen at de i hvertfall får et hint av gylden farge før du tar de ut. Ellers blir det fullstendig umulig å få noen som helst orden på de. Og du brenner deg noe innmari på fingrene også.

Om du nå har fulgt alle rådene over her, så kan det faktisk hende at du til slutt sitter igjen med noen som er såpass at du kan servere de til familie og de som evt skulle finne på å slumpe innom.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:35.