Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Dere med influensaerfaring: Hva gjør jeg som vertinne på julaften?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-12-12, 18:29   #1
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Dere med influensaerfaring: Hva gjør jeg som vertinne på julaften?

Tirsdag kveld fikk jeg plutselig tørrhoste og feber, hodepine. Litt kvalm/dårlig mage i går, men klarte fint å være i byen 2-3 timer, men så kom feberen og all snørra på kvelden. Fortsatt feber i dag. Ibux hjalp meg mange timer midt på dagen, men nå er den her igjen. Dvs feber 4. kvelden. Det kan jo ligne influensa, for jeg får sjelden særlig feber ved forkjølelse, i såfall går den fort over. Men jeg har ikke leddsmerter, bare vondt i hele topplokket.

Har delegert bort mye av juleforberedelsene til mannen, håper han slipper noe smitte, hva dette nå enn kan være. Vesla er litt småforkjøla og hadde løs mage igår, men ok idag. Pjokk er litt småforkjøla. Ingen av de feber.
Det har vært mye feber/hoste i bhg jeg jobber, men "influensa" har ikke vært nevnt.

Julaften kommer min mamma på snart 80, hun ble veldig skeptisk da hun hørte jeg hadde fått feber på tirsdag. Jeg sa litt vel kjekt: "ingen grunn til hysteri, du tror vel ikke det er influensa?" Jeg har nemlig aldri hatt influensa, bare svineinfluensa... Bror/svigerinne og baby 7 mnd kommer også julaften. + søster + nevø. 1. juledag skal vi reise bort, overnatte og videre til et annet juleselskap 2. juledag.

Jeg tenker jo bare å ta hver dag som den kommer, men lurer på en plan B. Kan jeg evt holde meg i bakgrunn på julaften, og satse på at ingen blir smittet av influensaen (hvis det er det jeg har)? Jeg har latt være å bake/lage julemarsipan og pepperkakepynting pga smittefare.
Vi har bestilt leiebil i morgen kl 12, den må jeg hente, for bilen vår er uten lys og ikke time på verksted før uti januar. Ut og kjøre på flyplassen i snøfokk og feber frister ikke. Men om jeg blir frisk, trenger vi bilen.

Jeg prøver å tenke at jeg er frisk i morgen og at alt ordner seg, men vet hvor bekymra mamma er for smitte for seg selv og babyen. Hun er ikke influensavaksinert. På julaften skal mannen heldigvis stå for matlaginga (pinnekjøtt) dersom han fortsatt er frisk. I kveld skal han ut på byen med venner.

Hva tenker dere da? Avlyse? Ha juleselskap hos mamma i stedet? (hun bor i samme by, men har ikke plass til mange overnattingsgjester)

Sikkert usammenhengende skrevet, er litt feberrusa.

Sist redigert av Amelie : 22-12-12 kl 19:34.
Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:24.