Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Ullstrømpebukser til 10-åring - tips?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-12-12, 00:12   #1
Tuddelu
I farta ...

Tuddelu sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Tuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ullstrømpebukser til 10-åring - tips?

Ok, så er ikke frøkna mer enn ni, men hun er lang og må ha minst str ti år i strømpebukse.

Jeg synes ull-longser er noe herk. Både fordi de liksom er så slafsete og ikke noe fine/behagelige under kjoler/skjørt eller smale bukser og fordi de fordrer at man kjøper separate sokker. Og alle vet vel hva som skjer med ullsokker? De blir spist av sokkemonstre og/eller krymper i vask

Av nevnte årsaker foretrekker derfor jeg/vi strømpebukser. Fram til nå har det ikke vært noe problem å finne strømpebukser i ull. Snuppa er slank og kan derfor bruke strømpebukser som hun i teorien er for lang til (134-140), men nå begynner det å gå hull på tærne på disse og jeg må supplere med nye. Siden Snuppa er 144 cm, tenkte jeg det var på tide å gå opp en størrelse, men det synes altså å være umulig å oppdrive ullstrømpebukser i større størrelser enn dem som er i ferd med å bli utslitt. Det er jo ikke vanskelig å finne ullstrømpebukser til voksne i str S og større, men selv S bli vel altfor stort til ei på 144 cm og 32 kg? Jeg skjønner ikke logikken i at det ikke skal finnes ullstrømpiser til dem mellom 140 og 160, eller finnes det et alternativ der ute som har gått meg hus forbi? I så fall ville jeg sette pris på å bli opplyst!

Tuddelu er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:37.