Ullstrømpebukser til 10-åring - tips?
Ok, så er ikke frøkna mer enn ni, men hun er lang og må ha minst str ti år i strømpebukse.
Jeg synes ull-longser er noe herk. Både fordi de liksom er så slafsete og ikke noe fine/behagelige under kjoler/skjørt eller smale bukser og fordi de fordrer at man kjøper separate sokker. Og alle vet vel hva som skjer med ullsokker? De blir spist av sokkemonstre og/eller krymper i vask
Av nevnte årsaker foretrekker derfor jeg/vi strømpebukser. Fram til nå har det ikke vært noe problem å finne strømpebukser i ull. Snuppa er slank og kan derfor bruke strømpebukser som hun i teorien er for lang til (134-140), men nå begynner det å gå hull på tærne på disse og jeg må supplere med nye. Siden Snuppa er 144 cm, tenkte jeg det var på tide å gå opp en størrelse, men det synes altså å være umulig å oppdrive ullstrømpebukser i større størrelser enn dem som er i ferd med å bli utslitt. Det er jo ikke vanskelig å finne ullstrømpebukser til voksne i str S og større, men selv S bli vel altfor stort til ei på 144 cm og 32 kg? Jeg skjønner ikke logikken i at det ikke skal finnes ullstrømpiser til dem mellom 140 og 160, eller finnes det et alternativ der ute som har gått meg hus forbi? I så fall ville jeg sette pris på å bli opplyst! 
|