Hva tar du vare på av ting til barna dine?
Datteren min har lenge ønsket seg en hjemmestrikket Mariusgenser med orgninalmønster. Gleden var derfor stor i jula hun tilfeldigvis nevnte dette i et familieselskap og bestefar gikk på loftet for å finne frem sin Mariusgenser som bestemor strikket til han i 1976. Litt i største laget men gensere skulle visstnok være trange på den tiden så nå har den har funnet en lykkelig ny eier i barnebarnet. 
I lys av tråden i dag om man har for mange ting, og denne episoden med den gamle Mariusgenseren som datteren min arvet, lurer jeg på hva dere tar vare på av ting fra barndommen til barna deres? Jeg tenker da i forhold til hva du vurderer som fint, nyttig og viktig at barna dine får av av minner fra barndommen. Jeg tenker da ikke på gaver i forbindelse med dåp og andre spesielle anlendinger men ting og tang de får gjennom livet som f.eks spesielle hjemmestrikket klær, første trehjulssykkel, bøker osv.
Jeg sliter litt med å vurdere hva jeg bør pakke vekk til oppbevaring og tenker at barna våre lever i en litt annen tid en tidligere i forhold til hva som er realistisk vil bli nyttig for dem og hva som evt vil bli brukt opp igjen / gå i arv. Så jeg begrenser det til spesielle klær, første par ordentlige sko, noen bursdagskort og andre ting jeg anser kan ha en slags sentimental "verdi" for henne. Det jeg sliter litt med er skolebøker. Hvor mye av dette pakker dere bort? Selv er jeg veldig glad for at foreldrene mine samlet på skolebøkene mine. Jeg synes det er utrolig gøy å ha disse nå i voksen alder men den store utfordringen min er jo at vi bor lite og har begrenset med lagringsplass. Så jeg bør egentlig bli bedre på å kvitte meg med ting i mye større grad en det jeg gjør nå. En fin start ville jo være å ha det litt mer klart for meg hva jeg ønsker å ta vare på og ikke av "minner" fra hennes barndom, derfor hadde det vært kjekt å høre litt hva andre tenker og gjør i forhold til dette.