Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Morsomme lettleste bøker, med mange bilder, for 7-åring

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-01-13, 10:27   #1
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Morsomme lettleste bøker, med mange bilder, for 7-åring

7åringen må lese mer!
Det er skikkelig press på skolen med å lese. Alt blir rapportert inn. Vi skal fylle i et skjema når han leser og han skal egentlig lese 10 minutter hver dag... det får vi ikke til..
Jeg ble oppringt av læreren siste dagen før jul, og hun lurte på om vi ikke hadde skjønt opplegget.
Da fikk vi julen på å lese sånn at han fikk fyllt ut skjemaet og for å få dette første lesekortet/lesediplomet.
Hun hadde lagt med en Leseløve-bok som han skulle lese i, men den er jo drit kjedelig!!

Vi klarte å lese en god del, men det var først når vi byttet ut den boken med to Rampete Robin-bøker med masse bilder i.

Nå etter nyttår har han fått nytt skjema, og skal lese hver dag i 15 minutter. Hjelpes.
Etter det får han nytt lesediplom.

Jeg bestillte flere Rampete Robin-bøker på biblioteket men de har ikke så mange bilder. Så skjønte jeg at det er kun RR feirer bursdag og en RR som handler om fotball som har sånn "lettlest"-merke utenpå.

Lurer på om dere har tips til bøker som har endel bilder og som samtidig er morsomme å lese og som må passe for en nybegynner...

Jeg har søkt litt herinne og det har kommet tips om Dragetreneren-bøker. Er det endel bilder i den og passer den for en fersk leser som trenger litt humor i bøkene? Andre lettleste bøker?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:22.