Gjennomgang mellom to soverom
Jeg vurderer gjennomgang mellom 2 soverom for å få dobbelt så stort bad?
I 2.etg har vi et bad som måler 1,4 m x 2,1 m. Gangen ved siden av er like lang, og 1,2 meter. Slå sammen bad og gang, og badet blir 2,1 x 2,7 m (10 cm vegg tatt med). Den ene langsiden på nåværende bad har et skråtak, slik at det er nærmest umulig å få inn dusj, wc og vask.
Ulempen blir at det ene barnerommet mister direkte inngang. Dette kan bli et problem. Men sønnen min, som er 10, har allerede begynt å ymte frampå at han vil ha kjellerstuen til "hule". Hvis han får det, blir han ikke så mye på rommet sitt. Slik at hvis hans rom er gjennomgang, blir det ikke mye krangling om at han vil stenge rommet. Vi har mye rot i kjellerstuen, men en skikkelig rydde og kasterunde til våren vil fikse det.
Jeg tenker ikke mye på verditapet ved salg, vi har ingen planer om å flytte. Og det er nå vi trenger større bad. Verditap blir teoretisk. Nåværende bad er så slitt og gammeldags at vi har hatt anbud på å pusse opp det, for 150 000! Da frister det å øke størrelsen, det er ikke sikkert prisen øker så mye.
Synspunkter?
|