Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Strømsparetips (uten å fryse ihjel)

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-01-13, 13:18   #1
mamaria
Grisejente

mamaria sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Strømsparetips (uten å fryse ihjel)

Månedens strømregning sprengte alt som er av budsjetter.

Vi bor i gammelt trekkfullt gårdshus, og dette er vår første vinter her.
ca 5400 kwh ble brukt i desember, og strømregningen kom på lekre 4800 kr. *besvimte nesten*
For EN måned, altså. Det var veldig kaldt i Desember, så vi måtte få tak i flere ovner. Ungene fikk en liten oljeovn på rommene hver seg, og vi plasserte en ganske stor oljeovn i stua. Det står på en panelovn på kjøkkenet, samt en såvidt på lunk i det vi kaller "gamlestua", det kaldeste rommet i huset, her den stasjonære pc-en står. Vi har også på varme på badet. Ellers er jeg nesten nødt til å bruke tørketrommelen litt. Vi fyrer forøvrig med ved også, hver eneste dag med unntak av milde dager. (fordi vedlageret vårt minker...)

Vi prøver å skru av lys i rom vi ikke bruker, skru ned ovnene på dagtid osv, men allikevel fikk vi den strømregninga. I tillegg faktureres vi forskuddsvis for strøm i uthusene, og har fått regning på ca 2200 denne mnd. Det blir 7000 å betale på strømregning denne måneden...

Så jeg trenger virkelig strømsparetips. Jeg reduserer varmen på kontoret ytterligere, samt at ungene som ofte sover to og to sammen ikke har på varme i rommene de ikke sover i. Ellers så hater jeg virkelig å fryse, og orker ikke å ha så mye lavere temp i oppholdsrommene.

Jeg skal bytte strømleverandør, men synes det er litt vanskelig å orientere seg. Prisene på konkurransetilsynets liste sier en ting, hjemmesiden til produsenten jeg vurderer (Gudbrandsdal Energi) sier noe annet. Jeg vet at vi betalte ca 47,5 øre kwh i Desember.

Hjelp!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:55.