Sv: Hyacinths hundetråd
Uffda, får helt vondt her nå. Vi fikk også valp før jul, og det går strålende. Utrolig hvor forskjell det er på hunder hører jeg. Jeg har fått en tibbetansk spaniel jente. Hun lot vi være alene allerede første uken, rett og slett for å prøve. Jeg var uten med henne om natten de 5 første dagene. Siden har hun ikke vært ute en eneste natt. Hun sover i buret sitt hele natten uten en eneste lyd. Om helgen like lenge som oss. Hun er alene 5-6 timer når jeg er på jobb og mannen i Nordsjøen. Nå jobber heldigvis ikke jeg fullt. Så vi er mye hjemme også. Hun kan pipe litt når hun blir satt iburet sitt om morgenen, men det varer ikke lenge. Vi har folk i kjelleren, og de hører ingenting når hun er alene. Har fått en til å lufte henne litt etter ca 3 timer, da blir det ikke sammenhengende i buret i 6 timer. Tror egentlig hun sover mesteparten av tiden. Hun er nå snart 15 uker. Hun dilter litt etter oss i huset, men ikke mye. Piper ALDRI, kun hvis hun må ut. Er snart helt stueren, men kan tisse når hun blir veldig oppspilt og glad. Skjønner vi har vært heldig med henne det eneste jeg synes er vanskelig er å få henne til å komme når jeg roper på henne, hun ignorerer oss totalt. Ikke så glad i gå på tur enda heller. Hvertfall ikke på asfalt. Ellers er hun veldig sosial, her år og kommer unger her hele tiden, og hun er lik trygg på alle. Det må være veldig fortvilende når valpen er ekstremt krevende. Jeg var forberedt på nattevakt i mnd' vis,kan nesten ikke tro at ting har vært så enkelt. Klart hun er krevende,og det har vært mye gulvvask, hun biter på alt og alle, det er litt styrete, men vet jo at det vil gå over. Masse lykke til, hold ut. Plutselig går det seg til. Jeg vil anbefale dere å ta henne i buret og gå ut så dere slipper å høre henne, det blir for tøft.. Vær borte 10 min, neste gang 20 min osv.. Gør det 2-3 ganger for dagen. Til slutt vil hun finne roen og skjønne at dere faktisk kommer tilbake. Jeg har troen på å ha dem i bur, (jeg var egentlig motstander av det) men ser at det etterhvert blir et fristed og en trygg hule som er valpens eget. Vi har et pleid over buret, de liker det litt trygt og lunt. Gode tepper inni, og leker hun kjenner til.