Jeg som trodde parkering skulle være en enkel sak
Jeg har kjørt bil i mange år, parkert på forskjellige parkeringsplasser med forskjellige parkeringsfirmaer (i mangel av bedre ord).
Alt har gått lekende lett, helt til jeg møtte EasyPark.
I dag skulle jeg kjøre jentene på svømmetrening. Jeg hadde greit med tid, dog ikke så god tid at jeg kunne bruke 20-30 minutter på parkering.
Jeg svingte inn på første parkeringsplass, parkerte, gikk til automaten.
Satt inn kort, klikket inn ønsket parkeringstid, trykte på grønn knapp - nada niks skjedde. Avbrøyt kjøpet, og prøvde igjen, med samme resultat.
På naboautomaten stod en annen fyr og så like forvirret ut som meg. Jeg ringte EasyPark og fikk beskjed om at jeg måtte betale, for ellers fikk jeg bot.
-Javel, så hva gjør jeg?
-Jo, jeg kunne registrere meg som kunde og betale via tjenesten deres. (Der stod jeg, rett før treninga startet, utålmodige barn og hadde slett ikke tid eller lyst til å begynne med slike ting.)
-Ja, for ellers kunne jeg bruke mastercardet (som jeg ikke har) eller Visakortet (som ligger i mannens lommebok).
-Jaha, men dette har jeg ikke mulighet til nå, hva gjør jeg?
-Men kundefyren sa at det visste han ikke.
Så jeg takket pent for at han ikke kunne hjelpe meg, og sa at da fikk jeg snu meg om og finne en annen parkeringsplass.
Det var heller ikke helt enkelt, for nå hadde jeg veldig dårlig tid! Jeg kjørte rundt, og oppdager så at EasyPark styrer 98% av alle parkeringsplasser på denne siden av elva. Genialt!
Så jeg prøver å ringe igjen, men blir brutt. Og det hele fire ganger.
Det endte med at jeg betalte med de 6 kronene jeg hadde, løp inn og ordnet syvåringen, tok ut og vekslet penger og betalte med mynt.
De ansatte i svømmehallen var veldig klar over problemet. De sa noe om at automatene ikke leste chipen, og de fleste bankkort har chip.
Dette burde jeg kanskje visst, og kanskje til og med ordnet på forhånd. Iflg Facebooksiden er det masse problemer med de fancye løsningene deres, så det er ikke bare jeg som er frustrert her.
Ååååh, så godt det var å få ventilert litt!