Sv: Bøker lest i 2013
1. Per Petterson: Jeg nekter. En perle av en bok!
2. Sally Vickers: The Cleaner of Chartres. Dette var virkelig ingen perle. (da er i såfall jeg et svin) Platt fortelling med endimensjonale personer.
3. Carlos Ruiz Zafón: The Prisoner of Heaven. Tilbake til Barcelona og "Cemetery of forgotten books". Deilig.
4. Jane Austen: Emma. Du godeste for en samling irriterende karakterer. Men hun skriver godt, da.
5. Shilpi Somaya Gowda: Secret Daughter. Fin roman om India og adopsjon og tilknytning.
6. Erin Morgenstern: The Night Circus. En skikkelig magical mystery-tour. Jeg har veldig veldig lyst til at Le Cirque des Rêves skal dukke opp i mitt nabolag.
7. Aimee Bender: The Particular Sadness of Lemon Cake. Annerledes og fin, om en jente som smaker folks følelser i maten de lager.
8. Terry Pratchett: Snuff. Det er helt fantastisk hvordan han klarer å mikse stor humor og veldig alvorlig tema.
9. Rachel Joyce: The Unlikely Pilgrimage of Harold Fry. En slags roadmovie til fots og i bokform. God bok.
10. Ronnie M.A.G. Larsen: Sommar i Thereses gate. Den begynte fint, men nå kan jeg faktisk ikke huske hvordan den endte.
11. L.M. Montgomery: Anne of Green Gables. På tide å lese Anne igjen, denne gangen på engelsk (tenk at de norske utgavene var forkortet ). Nydelig. Og hurra for at jeg bare har lest første bok i denne omgang.