Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Ny tråd!
Dagens gryte ble så god at jeg legger ut en sånn cirka oppskrift. Jeg stekte 500 g karbonadedeig (har du pakke med 400 g går det like bra) sammen med 1/2 rødløk, litt hvitløk og 1/2 purre, og krydret med salt, pepper, paprikapulver og endel av blandingskrydderet Pasta Rosso. Jeg delte opp fire små poteter, fire små gulrøtter, en liten søtpotet, og en bit sellerirot i små biter, og kokte dette i vann (akkurat nok til å dekke) med en grønnsakbuljongtning i. Puttet også oppi et par never med små pastaskruer. Da dette var kokt, hadde jeg både grønnsakene og kokevannet oppi en gryte sammen med to pakker Go Green hakkede tomater (kan selvfølgelig også være bokser), en Go Green store hvite bønner og en med grønne linser. Jeg krydret litt mer, med blant annet kayennepepper og et par ss pesto, og lot gryta stå på svak varme en liten stund. Den var sterk og god og føltes sunn og mettende, og ble servert med parmesan. Mannen og jeg var alene hjemme, og spiste opp ca. halvparten av dette, så vi har middag i morgen også hvis vi lar barnet få velge seg noe annet som han liker. Han har nøtteallergi, så hvis han skulle spist kunne vi ikke hatt i pestoen.
|