Sv: Den siste biltråden: 5008, S-max og Verso S
Opprinnelig lagt inn av mrc, her.
Nå er det mange biler med automatgir som har elektronisk håndbrekk eller fotbrett, og er dermed ulovlig å øvelsekjøre med.
Begynner å bli mange biler nå med elektronisk håndbrekk i kombinasjon med manuelt gir, så heller ikke disse har man lov til å øvelsekjøre med.
Pussig, for det hadde kjøreskolebilen jeg kjørte opp med. Men det var i 2009, det var kanskje andre regler da?
Hva er eventuelt grunnen for dette?
Jeg hadde uansett valgt manuelt gir. Jeg synes automat er døllt og det er kun premiumklassen som faktisk får noe spønk ut av automatkassene sine, selv om de heller ikke kan måle seg med manuelt når det kommer til fleksibilitet og kjøreglede.
Mid.range bilene jeg har kjørt (og den siste tiden har jeg prøvekjørt en haug i dette segmentet) med automat har vært så sørgelig kjedelig og dårlig at jeg ikke forstår hvorfor noen velger det. Men det er kanskje en smakssak.
Jeg ville valgt Forden med manuelt gir. Jeg synes særlig Toyota er masete og "nervøse" biler å kjøre (om man ser bort fra svigerfars Land Cruiser og 4-runner) og Peugot hadde jeg styrt unna fordi jeg ser for meg en bil som måtte ofte på verksted. Selv om den sikkert er den beste av de tre å kjøre :fordomsfull:.
Har dere forresten sett på Mitsubitshi Outlander med syv seter? Den er iallefall romslig, og praktisk.
Jeg forstår forresten godt at det tar lang tid å bestemme seg for ny bil. Vi har vært i denne prosessen i noe som føles ut som en evighet selv og det nærmer seg iallefall snart to år.
Jeg har mistet helt motivasjon og overlatt alt til Rochermannen. Ser ut til at vi går for kjip, praktisk og fornuftig denne gangen .
.