Innreise USA Apis/ESTA
Vi skal til New York neste uke Jeg har aldri vært over dammen før og gleder meg veldig!
I den anledning driver jeg og fyller ut Apis og ESTA. ESTA er innvilget, men jeg står litt fast på Apis-utfyllingen. Et stykke nedi der skal en oppgi Visum/Redress dokument med nr., utstedelsesdato og hvor det er utstedt. Man får valget mellom visa, redress number eller known passenger number. Hva krysser jeg av her? ESTA er jo ikke et visum (og hvis det skal stå som visum, hva skriver man som utstedelsessted når det er søkt på internett??)
Ellers har vi nye pass, fly, hotell, billetter til intet mindre enn tre musicals og bordbestilling på Modern og Spice Market. Jeg har fått tilsendt gatekart på MMS der alle strategiske shoppingsteder er avmerket og skal ta med mål av barnas føtter så de får sine høyt ønskede Converse og nye joggesko.
Jeg har for øvrig skrevet liste over steder vi skal se og ting vi skal gjøre, men det aner meg at Ting Tar Tid i NY. Tips til smarte trekk for å få mest mulig ut av turen mottas med takk! (Og ja, jeg har skjønt at første morgenen er tida for å se attraksjoner der det er lange køer siden vi kommer til å våkne før fuglene fiser.)