Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvis du kunne jobbet mindre - ville du gjort det da?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-05-13, 14:58   #11
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du kunne jobbet mindre - ville du gjort det da?

Jeg ville ikke jobbet mindre. Jeg er fryktelig plaget av ambisjoner, og om jeg ikke er på jobb kan jeg jo gå glipp av noe, og det er skummelt. Jeg er i en fase i livet hvor karriere står høyt på prioriteringslisten. Jeg er dog ikke fremmed for at det kan endre seg, for slik er det jo gjerne. Plutselig blir man sliten. Eller demotivert. Eller andre ting i livet endres. Men akkurat nå handler det om å få jobbet mest mulig uten at det skal gå på bekostning av ungen min.

Jeg har også fått kjenne litt på redselen for å bli eneforsørger, og bestemte meg da for å ikke sette meg i en situasjon hvor jeg ikke kan klare meg bra alene. Det i seg selv er god nok grunn for meg til å ikke vurdere deltidsstilling. Det er skummelt å være avhengig av andre økonomisk, og det er man ofte om man ikke har full jobb.

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Jeg har fleksitid og mulighet for hjemmekontor ja, men jobber også stort sett mer enn 100%. Vi har vaskehjelp 1 gang i uken og LøveMannen bidrar selvsagt like mye som meg på hjemmebane.

Slik har vi det også. Et par år hadde vi også au pair, for å få det til å gå rundt. Ungen min hadde barnehagetid fra ca 9 - 15. Nå som han er på skolen hentes han 15.30. To foreldre med fleksible jobber gjør det mulig. Det hadde vært vanskelig ellers.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:32.