Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tilhørighet og bunad, er det regler på dette?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-05-13, 00:20   #20
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tilhørighet og bunad, er det regler på dette?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Jeg har sunnmørsbunad, for jeg er herfra, familien har den, alle som en. mine unger er født i Bergen, og det blir sunnmørsbunad på dem også (den som vil) men nå har vi jo flyttet tilbake hit da. Mannen skal få seg sunnmørsbunad, han er født her, oppvokst på toten, (har hjertet i Bergen/Brann) og bor nå på sunnmøre igjen. Søstrene hans bor p åtoten og har sunnmørsbunad, fordi deres mor og far er herfra.

Jeg valgte rogalandsbunad når jeg skulle konfirmeres, fordi jeg syns det var så kjedelig å se helt lik ut alle andre med sort ørskogbunad. Skulle jeg valgt nå tror jeg at jeg hadde valgt søre sunnmørebunad. Den er veldig fin syns jeg og det er få som har den. Så jeg håper vel egentlig at jeg klarer å overtale jentene mine til å velge den.

Jeg har nå to rogalandsbunader. Den ene fikk jeg til konfirmasjonen og den andre arvet jeg fra min farmor. Men min far er fra rogaland og jeg har vært der hver eneste sommer i oppveksten. Jentene mine har ikke like nær tilknytning og jeg føler vel ikke at jeg vil overtale noen av dem til å ta over min konfirmasjonsbunad. Men dersom de insisterer, så skal de jo få den da. Må si at jeg ikke gidder å være noe bunadspoliti for andre, selv om jeg syns det er litt pussig å velge bunader dersom man ikke har noen som helst tilknytning til stedet den kommer fra.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:22.