Vekt på sykkel til niåringer
Jeg klipper ut innlegget mitt fra en annen tråd, i håp om å få noen smarte svar. Hvor lett er en lett sykkel? Og hvor skal man legge seg? Jeg trenger fornuftige innspill og gode argumenter mot en litt teil mann på 90 kg som har en lett sykkel selv...
Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.
Mrc, jeg tipset følgende i fjor: http://www.foreldreportalen.no/forum...ghlight=Sykkel
Lette barnesykler finnes, men ikke på "hvert gatehjørne".
Min datter driver med stisykling. Hun arvet sykkel etter storebror. OK ramme, "ubrukelig" gaffel. Vi kjøpte en gaffel (brukt) som gikk på luft, og byttet. Den brukte gaffelen kostet 350 kroner. Ungen har nå en sykkel med en gaffel som virker til sin hensikt.
Jeg har gjort det samme på min terrengsykkel , kjøpt en brukt gaffel som er bedre enn den som satt på sykkelen fra fabrikk.
Jeg plukker opp denne, jeg og håper jeg kan få et kvalifisert svar.
Jeg titter på 24'' sykler til jentene mine som er 9 år. De er ikke veldig lange for alderen, men har allikevel fått for lange ben til 20'' syklene. Den ene er veldig glad i fysiske utfordringer og vil gjerne sykle lange turer. Den andre frøkna bryr seg ikke så mye. På grunn av den førstnevne, så ønsker jeg å kjøpe en sykkel som ikke blir for tung til bruk på skogsbilveier og denslags. Men hvor tung/lett bør den være? Jeg er forvirret på et høyt plan.
(Jeg er dypt forelsket i Gekkosykkelen, men jeg kan ikke kjøpe to sykler til den prisen!)