Er det gjennomførbart å lage bed med slikt utgangspunkt?
Jeg har lyst å lage et bed langs vestsiden av garasjen, der er ganske solrikt og etter planen skal drivhuset jeg skal få om noen år settes litt nedenfor garasjen. Jeg tenkte delvis grønnsaksbed, sukkererter, gressløk og sånn. Og så kunne ungen så så solsikker der.
Men, utgangspunktet er ugress. Løvetann og annet rusk, jeg har ikke studert så mye, men etter å ha lest tråden om skvalderkål frykter jeg at det kan være slikt der også, men samtidig tviler jeg litt da jeg ikke har sett det noen annen plass i hagen? Men det var i alle fall noe ugress som vokser der, bare ugress egentlig. (tidliger eier hadde søppeldunkene sine stående der, men de satte jeg heller rett nedenfor trappen (men på den siden hvor de uansett ikke står i glaninga til folk da), så slipper vi vasse i snøen på vinteren for å gå ut med søpla, og i vått gress store deler av resten av året)
Men, kan jeg noen gang få det ugressfritt, eller vil det vokse løvetann og andre umumskheter innimellom sukkerertene uansett hva jeg gjør?
Kan jeg kjøre på med roundup eller noe sånn? Hvor lenge er det da til jeg kan lage bed med noe SPISELIG i området?
Planen er å bygge opp en liten kant litt ut fra veggen og fylle på med jord, siden det er dårlig med jord der, jeg ser noe stein som jeg antar rett og slett er dreneringen.
Men hvordan går jeg frem??? (gir opp, og setter noen pallekarmer et annet sted?) Det hadde uansett vært veldig koselig å få det litt penere der da, dette er slik at alle som kommer på besøk ser det. Og det ser bare ut som.... ustelt ugress.