Biler med all slags fancy elektronikk - venner man seg til det?

Ja, vi har kjøpt bil. 
S-max med så mange fancy greier at det ikke ligner grisen. Det er jo rasende festlig at jeg kan gå og sette meg i bilen og starte den uten å ta nøkkelen ut av veska, og at telefonen også bare kan bli liggende der.
Men: Første dagen klarte jeg å kræsje hele datamaskinen inni der to ganger! Først ble jeg forvirred da den der funksjonen med at den stopper når den går på tomgang hadde slått inn da jeg parkerte, før jeg hadde fått skrudd av Power-knappen på bilen. Da får man nemlig ikke stanset bilen før man har startet den igjen. Viste det seg. Men det skjønte ikke jeg, så jeg trykket og styrte og prøvde å gå inn og ut av bilen og hva har du. Til slutt gikk den helt i svart, responderte ikke på noenting som helst, og brukte et kvarter på å komme til seg selv igjen. Ringte forhandlerverkstedet og de forklarte at den rett og slett bare måtte restarte hele sulamitten og at det tok den tiden det tok.
Da vi kom hjem skulle minstemann begreistret vise søsken og naboer den snedig funksjonaliteten at man kunne låse og åpne uten nøkkel, og gjorde dette omatt og omattatt, trykket og stod på, til plutselig bilen gikk i svart igjen.
Jeg husker også at jeg fikk det samme til å skje med m^2s Prius en for noen år siden så det er meg ig ikke bilmerket det er noe galt med. 
Nå gjorde det ikke noe særlig i går, for jeg hadde tid til å la den restarte, men det kunne jo vært fordømrade upraktisk. Og jeg vet ikke om jeg kan stole på at jeg aldri skal blingse og trykke feil igjen?
Venner man seg til dette her? Er jeg den eneste i verden som koker dette til?