Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Hjelp oss å velge nettbrett

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-06-13, 00:07   #11
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjelp oss å velge nettbrett

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Sett i henhold til barn mener jeg iPad kan være det beste valget med tanke på en del norske apps og generelt utvalg/kvalitet på barne-apps.

Utenom det ville jeg ellers anbefalt Android-brett. Om man skal gå for et rimeligere brett ville jeg anbefalt Nexus 7. Koster under 2k for 32GB-versjonen. Sentral fordel her er at det er Google selv som står ansvarlig for programvaren og oppdateringene - man har ikke en del av de ødeleggende tilleggene som en del produsenter slenger på..

Har Nexus 7 selv. Er av brettene som allerede har Android 4.2. Sammenlignet med Samsung-brettene i samme prisklasse har vel Nexus 7 raskere prosessor og mer internt minne. Eneste ulempen er at Nexus 7 ikke har minnekortleser, men samtidig kompenseres det ved at 32GB-versjonen er ganske billig.

Vil Nexusen funke til en 9 åring? Er ute etter et rimelig, men godt brukendes nettbrett.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:16.