Hudvennlig og fin foundation
Det er flere tråder på akkurat dette, noen ganske nylig, men jeg håper noen er klar for en ny runde. Jeg har lenge brukt Max Factor Colour Adapt Foundation med noen lunde bra resultat, men jeg har et par ting som gjerne skulle vært bedre. Den er litt tørr for min hud, som variere fra normal mot tørr, men likevel ikke lett å finne en som er merkbart bedre. Den er også vanskelig å vaske av, jeg minstenker det er de silikonbaserte ingrediensene som gir både den myke, forholdsvis lette konsistensen, mens på den andre side gjør den vanskelig å få ordentlig av. Over tid mistenker jeg den gjør huden tørrere også.
Hovedingrediensen i alle Max Factor foundationtypene jeg har brukt er Cyclopentasiloxane, og lenger ned på listen er der i tilleggg så og si alltid Dimethicone Crosspolymer, Dimethicone, PEG-10 Dimethicone Crosspolymer, PEG/PPG-18/18 DimethiconeAlcohol, Hydrogen Dimethicone. Alle er nært beslektede stoffer. Når lurer jeg på om der er alternativer til disse. Jeg søker altså noe fritt for disse ingrediensene, men likevel en type flytende eller krembasert foundation.
Noen som har tenkt i samme bane?
|