Nabokrangel om tre
http://www.dagbladet.no/2013/06/18/n...riks/27754661/
Er jeg helt avstumpet som menneske når jeg ikke klarer å oppdrive noe særlig sympati med familien som nå må selge huset sitt som følge av at de selv har tatt valget om å klage en nabokrangel om felling av et tre (!) inn til hele 5 instanser etter å ha fått avslag i Forliksrådet, og i den prosessen har pådratt seg så mye gjeld at de ikke klarer å betjene den?
Det kan jo hende at jeg misforstår motivet for å gå til avisen med dette, men jeg føler absolutt at dette er et slags forsøk på å innhente sympati og medhold fra lesere av avisen. Men det jeg sitter å tenker er at det er da VELDIG overdrevet å forsøke å dra denne saken inn for Menneskerettsdomstolen i Strasbourg (!).
Jeg kjenner slike ting som dette bare gjør at jeg blir lei meg fordi folk bruker så mye tid og energi på å være uvenner, og ikke minst har jeg veldig lyst til å "snille" hele artikkelen og staheten som gjennomsyrer hele "saken".
Ja, det stemmer, jeg er skikkelig uinspirert på jobb og har ikke lyst til å gjøre noen av de oppgavene som ligger foran meg på pulten i dag.