Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Selge leilighet uten å bruke eiendomsmegler?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-06-13, 19:03   #15
mamsen74
Aktiv

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Vestfold
mamsen74 er litt kul
Standard

Sv: Selge leilighet uten å bruke eiendomsmegler?

Opprinnelig lagt inn av Galathea, her.

Jeg har opplved det som en stor fordel å ha en megler som kjenne området og har solgt liknende leiligheter nylig. Hun hadde da opparbeidet et kundeforhold til flere potensielle kjøpere, og brukte listene sine fra tidligere visninger, ringte rundt og gjorde folk oppmerksomme på at det har kommet et objekt som er interessant for dem. Flere av kjøperne hadde vært med i budrunder tidligere, og da visste jo megleren hvor mye de hadde å gå på, og hun hadde en kløktig strategi i budrunden. Vi tjente flere hundre tusen på det ift om vi hadde gjort det selv. Og hun tjente også veldig gode penger, tør ikke tenke på hva timelønna blir...

Jeg er veldig enig med det Galathea skriver. Jeg har selv hatt visninger for mange år siden og kunne greit solgt leiligheten vår, men valgte en dyktig megler da det er jobben deres og de har kontaktnett etc. Jeg ville forhørt meg litt om meglere i området deres, gått på visninger og sett litt hvordan de var. Få tilbud fra forskjellige og hør om de har litt å gå på vedr. pris. Noen melgerkontorer har også et godt forhold til en bank hvor rådgiverne sitter klare til å ordne finansiering til de som ikke har det i orden og kanskje ikke kan få det i sin egen bank/rådgiver på dagen. Det siste er veldig viktig for å få flest mulig til å kunne by på akkurat deres leilighet.

Lykke til!

mamsen74 er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:26.