Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Enda en "4 barn og bil"-tråd

Autofil Bilsnakk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-07-13, 17:06   #1
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Enda en "4 barn og bil"-tråd

Nei, jeg er ikke gravid, men har planer om å bli det. Om jeg ikke blir det må vi likevel ha ny bil med bedre plass til beina til de ungene vi har.

Vi har null bilinteresse, og bilen er en måte å komme seg fra A til B. Så utseende, finnesser og sprekhet kommer langt ned på lista. Vi kommer til å beholde den ene bilen vi har nå. Det er allerede nå slik at vi ikke så ofte er 5 i bilen, iallefall ikke annet enn småkjøring.

Større bil trengs for de gangene alle vil/må være med. 1-2 dager i mnd på dagstur (30-60 min, uten bagasje). Helgetur 4-8 ganger i året. Lenger tur 1-2 ganger i året. Takboks har vi, men har bare måttet brukt den når vi skulle ha med lavvo, soveposer osv i tillegg til annet type bagasje.

Om vi blir 6 stk så er da de andre barna minst 10, 13 og 15 år da. Eldste er allerede 175 cm, mellomste 5-10 cm mindre enn henne og yngste er ca 145 cm.

Det er beinplassen til de to eldste som er det største problemet i mange 7 setere tror jeg. Det må rett og slett være plass til 1 eller 2 voksne i de bakerste setene. Vi er flinke til å pakke lett, så mye vil få plass i takboks, og vi er innstilt på mindre kjøring de første årene. Etterhvert vil trolig ikke de eldste være så gira på å bli med på tur... (eller vil kjøre selv!! )

Samtidig vil jeg helst ikke ha for stor bil. Jeg trives så godt med Saaben min. Så Caravelle/kassebil er utelukket. Så en magisk bil med god plass inni som ikke er stor utvendig er drømmen. (litt "Harry Potter"sk kanskje???)

Dette blir en bil vi skal ha i minst 4-5 år. Ikke planer om å bytte før minst et barn har flyttet hjemmefra.

Vi har tenkt på en 1-5 år gammel bil. Pris er ikke et kjempetema, men siden vi er litt gjerrige og ikke interessert noe fancy så er det ikke poeng i å ha den dyreste.

Blant de vi har fått foreslått hittil er Ford Galaxy og Opel Zafira. Sikkert flere, men akkurat nå husker ikke jeg hva...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:06.