Sv: Ferie for storfamilien - hvor drar vi?
Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.
Korsika eller Sicilia kan sikkert gjøre samme jobben som Sardinia. Eller hva med Dubrovnik? Man kan bo i eller rett utenfor selve gamlebyen for å unngå de charteraktige strøkene, og så er det mulig å ta dagsturer en rekke fine steder – Elafiti-øyene, Pelješac-halvøya (Orebić, Ston), og også til både Montenegro (mange sjarmerende kystbyer) og Bosnia (Mostar!). Dette ville jeg også gjort i høstferien (det skal jeg faktisk).
Vi har nettopp kommet tilbake fra en to ukers rundtur i Dubrovnik og omegn, og vi har hatt det kjempefint (selv med en toåring på slep som gjorde at det vi fikk med oss hver dag var noe begrenset).
Det var veldig varmt, så jeg vil tro at en tur dit i høstferien vil være perfekt temperaturmessig.
Jeg ville anbefalt å bo enten i Dubrovnik eller i feks. Kotor i Montenegro. Det er nokså korte avstander i området, så dere har muligheter til å se mye på dagsturer. Fra Kotor kan man nå store deler av Montenegro, Mostar og Dubrovnik på dagsturer, fra Dubrovnik blant annet det som Toffskij nevner.
|