Det perfekte svarte skjørtet - igjen
Jeg leter stadig etter det perfekte ensfargete svarte enkle skjørtet, det mangler i garderoben min nå til høsten. Er på utkikk etter ett i riktig størrelse, riktig lengde, riktig fasong, riktig stoff og med riktige detaljer. Er det for mye forlangt? 
Det skal være litt casual, altså ikke for glatt "draktstoff", men heller ikke dongeri. Det kan gjerne ha litt struktur i stoffet, men må ikke. Det skal ikke være blankt, men ellers er jeg igrunnen åpen for flere typer stoffkvalitet - bomull, ull, cordfløyel, matt mikrofiberaktig ... Men det må være litt " ordentlig", helst med for tror jeg.
Lengden skal være et sted mellom litt over kneet og midt på låret. Det kan være rett eller litt utskrådd, men det må være "flatt" ved linningen, og det må ikke være såkalt blyantfasong som smalner innover. Det kan gjerne ha bred linning som går litt nedpå hoftene. Som en pekepinn så passer ikke Boden-skjørtene jeg har prøvd til min fasong, de er som regel for mye utskrådd rundt hoftene. Glidelåsen skal være bak eller i siden, ikke foran.
Regner med det er mange som har observert akkurat det rette skjørtet for meg, og kan hjelpe! 
|