Gir man litt mer f*en med årene?
Jeg har i alle år vært ganske forsiktig og stille av meg. Ikke sjenert, jeg har ikke hatt problemer med smalltalk e.l. Men jeg har i alle fall vært konfliktsky og bitt ting i meg om jeg f.eks har følt meg urettferdig behandlet.
Men nå merker jeg at jeg rett og slett gir mer f*en. Om folk bjeffer til meg, bjeffer jeg tilbake, gjerne litt høyere enn avsenderen. I dag kom naboen innom oss. Strena bare rett inn, og kjefta om at ungene bråkte for mye utenfor (huset deres er vel ca. 70 meter unna vårt). Ungene hadde vært ute, på gårdsplassen vår, og lekt med vannballonger, sammen med oss, og det var mye latter og hvining, men ikke bråk. Tidligere hadde jeg sikkert beklaget og sagt at jeg skulle be dem være mer stille i fremtiden. Men i dag kokte det rett og slett over for meg. Jeg nærmest ropte til henne at det var barn det var snakk om, og at hun virkelig gjør rett i å flytte fra nabolaget som er fullt av barn om hun ikke tåler litt uskyldig barnelatter klokken 17.30 på ettermiddagen (hun er enslig og flytter heldigvis i leilighet om under en måned). Så ba jeg henne ha seg ut av huset vårt.
Jeg var helt skjelven etterpå, men dæven hvor godt det føltes å si ifra. Jeg tror jeg skal fortsette med det. 
Jeg vet jo at man kan bli mer "snakkesalig" når man blir eldre (bestemoren min var helt ram i sine siste leveår og sa akkurat hva hun mente om alt), men jeg trodde ikke det satte inn idet man rundet 30. 
Sist redigert av Mirmell : 16-08-13 kl 00:12.
Årsak: Skrivefeil
|