Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Ikke fullt så flotte kaker ...

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-08-13, 23:24   #10
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Ja, andre kake av samma slage er nå snart ferdig i ovnen.

Hadde jeg sett tipset om den kaka før skulle jeg søkt etter den, det skal jeg vurdere uansett, men jeg tror dette her skal fungere ganske bra. (Saken er at de fleste eggefri er basert på kulturmelk har jeg funnet ut, og det har jeg ikke i hus)

Men altså, designet av nummer to har jeg vetorett på, så det blir ikke helt sånn for den forrige, som forøvrig slett ikke ble så ille tilslutt altså. (Jeg har ikke bilde av den nå, det var det mannen som tok... men den ble langt bedre enn fryktet.)

Og nå går jeg altså straks i gang på en omgang til. Det ER sjørøverbursdag, og med et barneselskap og et familieselskap, ble det to sjørøverkaker i år. Det blir nok en noe annen løsning neste år...

Men, altså, noen smarte tiks har jeg i ermet siden i går:
*Sørg for færrest mulige retninger tyngdekraften kan påvirke kaka. Altså, rette kanter ned, ikke noe "i andre etasje" som ikke har en "første etasje" rett under seg som støtter.
*Kald kake. Den ryker derfor i kjøleskapet før vi begynner å pynte. På varm kake begynner nemlig glasuren å smelte, og renne... og da blir det bare tull.

Kombinert tror jeg disse to skal gi bra suksess, og mannen ordnet mast med seil og utkikstønne (muffinsform med dødningehoder på) med en seigemann i på toppen av masta, og dens sto jo stødig i dag, så det blir slik i morgen også.

Slett ikke så ille, nemlig.
god var den også.

Emneord
besteste kaketråden, veltet gris

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:26.