Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Hage- og nærmatlykke

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-08-13, 21:59   #1
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Hage- og nærmatlykke

Jeg må bare dele, for jeg er så fornøyd. Denne sommeren har jeg høstet et par porsjoner brekkbønner fra hagen, jeg har lange ranker med (foreløpig grønne) tomater hengende, ruccolaen tyter ut av bedet, gulrøttene (Amsterdam Forcing - herlig sort) er lange, tjukke, rette og smaker fantastisk og jeg kan hente dem inn etter behov. Det ligger 2 digre spaghettisquash og venter der ute, fortsatt fast i plantene som vokste opp fra komposthaugen i våres. Og markjorbærene, en hagetype som setter nye jordbær helt til frosten kommer, de smaker altså himmelsk. Jeg og vesla på sju var nettopp ute og hentet en kopp som hun spiste til kvelds med fløte.

I helga var jeg på marked og prøvesmakte mange sorter honning, pratet mye med honningdamen og lærte en hel masse. Honning smaker jo helt forskjellig ettersom hvilken nektar den er laget av! Det var helt nytt for meg. Jeg har aldri likt honning, men sommerhonningen, og lindhonningen!, er utrolig gode. Det ble halvannen kilo honning til en god pris. :-) Jeg fikk også kjøpe med meg en hel pose med lokale usprøyta grønnsaker; agurk, reddiker, tomater, voksbønner og snittebønner. Jeg har forvellet og fryst inn og er så fornøyd. Og til slutt: jeg høsta den greina av familieepletreet vårt som bærer gule, melne epler. Jeg skar dem i båter med skall og kjerne og alt og gned dem gjennom et dørslag, og vips! Eplemos.

Jeg er så utrolig fornøyd. For meg er dette livskvalitet. Jeg vet ikke hvorfor jeg blir så lykkelig av det, men jeg vet at mange andre også gjør det. Jeg måtte bare fortelle det!

banana er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:13.